giovedì 26 febbraio 2015

Salame al cioccolato, biscotti e marron glacee - Salam de ciocolata, biscuiti si castane



Ingredienti:

200 gr biscotti  (tipo pettit beurre)

100 gr marron glacee
4-5 cucchiai gherigli di noci macinati non troppo fine
3 cucchiai uvetta
3 cucchiai zucchero semolato
3 cucchiai cacao amaro

100-150 gr burro morbido
rum

  poco latte o succo di arance ( pochissimo da usare solo se c'è bisogno di un po' di liquido)

zucchero a velo per ornare

Fatte i biscotti a pezzi non troppo piccoli in una ciotola e versate sopra uvetta, cacao, noci ei marron glacé  tagliati a pezzi grandi.

In un pentolino fatte sciogliere il burro, aggiungete lo zucchero e versate tutto nella ciotola. Aggiungete il rum se vi piace soltanto e mescolate, se vo serve un po' di liquido aggiungete con un cucchiaio o latte o succo di arancia e mescolate bene.
Versate il composto in un sacchetto da freezer e date una forma da salame, mettete tutto nel frigo e lasciate che si raffredda o nel freezer per 15  minuti. Togliete il salame dalla busta e spolverate di zucchero a velo, tagliate a fette e servite


in romana

 ingrediente :

200 gr de biscuiti ( petit beurre, populari sau ce va place )

100 gr castane fierte
4-5 linguri miez de nuca strivit in piulita ( sau pus intr-o punga si trecut cu sucitorul sau o sticla peste, nucile sa rezulte doar usor farimitate si nu pudra)
3 linguri cu stafide
3 linguri zahar tos
3 linguri cu virf cacao pudra (amara, neindulcita)

100-150 gr unt
rom sau esenta de rom

DOAR daca este nevoie putin lapte sau suc de portocale

zahar pudra pentru ornat

Incepem prin pregatirea castanelor eu am folosit castane fierte puse in punga in vid, le-am pregatit dupa indicatiile de pe cutie si apoi am facut "din ochi" un sirop din apa si zahar in care am pus sa mai fiarba la foc foarte mic castanele (deja fierte deci nu trebuie fierte mult in cazul asta ) doar cit sa prinda un pic de gust dulce.
Daca aveti alte castane, proaspete le puteti fierbe in sirop de la inceput sau puteti folosi castane cumparate deja asa glasate( marron glacee de ex)

Am rupt bucati nu foarte mici biscuitii si i-am pus intr-un castron, peste ei am varsat cacaoa pudra, stafidele, nucile si castanele .

Intr.un ibric am topit untul si in el am varsat zaharul, apoi am amestecat pina cind acesta sa topit cit de cit . Am varsat untul infdulcit in castron peste celelalte ingrediente. Am adaugat romul ( eu esenta de rom ) si am amestecat. In functie de biscuitii folositi de voi si de cum arata compozitia daca puteti sau nu sa ii dati o forma adaugati sau nu lapte sau suc de portocale cu o lingura si amestecati bine .

Am rasturnat compozitia care nu este chiar moale curgatoare intr-o punga pentru congelator, i-am dat forma ca de salam ( puteti insa sa puneti totul pe o foaie de plastic sau pe hirtie si sa da-ti forma de salam, apoi sa rulati si sa legati bine). Mie mi-a fost mai usor cu punga. Am dat o forma cilindrica si am pus punga in cogelator.

Dupa vreo 15 minute am verificat si era deja intarit, puteti sa il lasati in frigider mai mult timp..

Am scos salamul din punga de plastic ( pe care am taiat-o ca sa il pot extrage). L-am asezat pe platou si am pudrat cu zahar pudra.

Apoi am taiat felii si l-am servit .