giovedì 12 aprile 2012

WHB #329 Torta salata con stracchino e pesto - Stracchino and pesto italian pie - Tarta sarata cu brinza stracchino si pesto de busuioc



ingredienti :

1 pasta sfoglia 230 gr
400 gr formaggio stracchino *
4 uova
4 cucchiai panna fresca
50 gr pesto



- scaldate il forno a 200°C
- rivestite la teglia a cerniera diam. 26 cm con la carta da forno e la sfoglia, buccherelate soltanto il fondo della sfoglia
- mettete con un cucchiaio il formaggio
- nelle uova sbattute aggiungete il pesto e versate tutto sopra il formaggio
- ripiegate i bordi della pasta sfoglia sopra il ripieno
- abbassate la temperatura nel forno e cuocete a 180 °C per quasi 30 minuti o fino quando diventa dorata

Fatela riposare prima di tagliare. Servitela calda, tiepida o anche fredda


Questo è il mio post per il WHB #329. Evento creato da Kalyn Kalyn's Kitchen, e organizzato da Haalo Cook (almost) Anything at Least Once e in italiano da Brii di Briggishome. Questa settimana viene ospitato da Simona di Briciole sia in inglese che in italiano.





in romana

ingrediente :

o foaie de aluat frantuzesc 230 gr
400 gr branza ( cremoasa ) stracchino *
4 oua
4 linguri lapte gras ( eu am pus smantana nefermentata)
50 gr pesto de busuioc traditional



- am incalzit cuptorul la 200°C
- am pus foaia de aluat cu hirtia de copt intr-o tava de tort ( din cea care se desface ) si am intepat numai fundul aluatului cu furculita
- am asezat cu lingura brinza care este cremoasa, nu trebuie sa fie strat uniform caci brinza se topeste oricum
- am batut ouale cu smintina si am adaugat pesto, apoi am varsat peste brinza
- am intors marginile aluatul peste umplutura
- am introdus tava cu tarta in cuptor si am redus temperatura la 180 °C , am lasat la copt cca 30 minute sau pina cind e aurie .

se taie dupa vreo 10 minute de cind ati scos-o din cuptor si se serveste calduta sau chiar rece ( eu am mincat si rece si era la fel de bun , avantaj rece caci se taie mult mai bine si mai usor)

* in loc de stracchino folositi telemea de vaci proaspata, Philadelphia ( amestecata cu iaurt/smantana ca sa aiba gustul cit de cit asemanator cu stracchino), brinza proaspata de capra etc 

english

1 (ready-prepared) puff pastry (230 gr)
400 g Stracchino cheese
4 eggs
4 tablespoons (heavy/double) cream
50 g pesto


- Coat the baking dish (26 cm) with paper and put the puff pastry.
- Cover the puff pastry with stracchino cheese
- In the beaten eggs add pesto and pour it over the cheese
- Fold the edges of the pastry over the filling
- Preheat the oven at 200°C and bake at 180 ° C for almost 30 minutes

Let it rest before cutting. Serve it warm or cold.


This is my submission for WHB #329. The event started by Kalyn of Kalyn's Kitchen, and now organized by Haalo of Cook (almost) Anything at Least Once this week is hosting in both versionas (english and italian) by Simona from Briciole