mercoledì 1 luglio 2009

Formaggio di yogurt - Brinza din iaurt -Yogurt cheese home made




ho preparato lo yogurt :

1 l latte fresco 
1 cucchiaio yogurt

Ho fatto bollire il latte, l'ho lasciato raffreddare fino quando potevo mettere il ditto dentro, ho versato lo yogurt mescolando bene.
Ho versato questo composto nella bottiglia di latte (di vetro), chiuso e messo la bottiglia nella borsa termica per 8 ore.
Una volta ottenuto lo yogurt l'ho versato in un setaccio con una garza e ho lasciato a sgocciolare per tutta notte nel frigo.

NOTA
se invece dello yogurt avete aggiunto latticello si otteneva il formaggio quark


in romana:


Am pregatit iaurtul in casa :

1l lapte proaspat
1 lingura de iaurt

Am fiert laptele, l-am lasat sa se raceasca pina cind se putea introduce degetul in el fara sa te arzi, am adaugat iaurtul si am amestecat bine.
Am varsat compozitia din nou in sticla de lapte ( spalata si uscata), am inchis cu capcul si am pus sticla in geanta termica (speciala pentru sticle dar merge si in orice alt fel de geanta termica) si am lasat acolo 8 ore
Cind iaurtul era gata in sticla l-am varsat intr-o strecuratoare in care am pus tifon si am pus totul in frigider toata noaptea.

NOTA
Daca in loc sa puneti iaurt in lapte ati fii adaugat zerul obtinut de la prepararea untului ( se varsa intr-un castron smintina praospata, cea care se bate pt frusca, si se mixeaza la viteza maxima, se va taia si se obtin fulgii de unt si un zer .. acesta se foloseste pt brinza quark. Fulgii de unt se spala in mai multe ape reci, se storc in pumn si se pun intr-o cutie /vas strivind bine..)