sabato 9 maggio 2009

Riso, mele e pancetta affumicata e Premi ... Orez,mere si sunculita afumata si Premii

Riso
mele
pancetta affumicata
brodo vegetale
parmigiano grattugiato o grana padano
olio/burro
sale

- facciamo rosolare nella pentola con pochissimo olio o burro la pancetta affumicata e le mele sbucciate e tagliate a cubetti, fino quando le mele saranno morbide, cotte a metà
- togliamo dalla padella le mele e la pancetta e aggiungiamo il riso che facciamo prima tostare nell'olio o burro con sale e poi cuocere aggiungendo il brodo vegetale caldo
- nei ultimi 5 minuti di cottura aggiungiamo le mele e la pancetta e lasciamo cuocere insieme
- una volta cotto il riso al dente togliamo dal fuoco e facciamo mescolare con il parmigiano o grana padano.


in romana :

ingrediente

orez
mere
sunculita afumata ( pancetta/bacon)
ulei / unt
sare
supa vegetala
parmezan sau brinza grana rasa

- calim in putin ulei sau unt sunculita si merele curatate de coaja si taiate cuburi pina cind merele incep sa se inmoaie
- le scoatem pe o farfurie si varsam in oala orezul pe care il calim impreuna cu sarea in ulei sau unt apoi adaugam supa fierbinte cite un polonic, pe rind , pina cind orezul e aproape fiert.
- in ultimele 5 minute pina la coacerea finala (al dente )a orezului (scrie pe cutie/punga in cit timp se coace orezul deci stim fara mare efort care sunt ultimele minute) adaugam merele si sunca si continuam sa coacem orezul
- cind orezul este gata (al dente) stingem focul si adaugam parmezanul sau brinza grana rasa si amestecam