venerdì 2 gennaio 2009

Rolè di paté di fegato - Rulada de pateu de ficat

purtroppo qui è un po' spappolato pero è buonissimo
 su una fetta di pane tostato 




ingredienti:

quasi 1 kg fegato di vitello o agnello *
3 cucchiai olio o burro per friggere
1 cipolla grande tritata
2 carote medie, lessate e pelate**
sale
pepe
quasi 170g burro cremoso

acqua bollente quanto basta per far cuocere il fegato ***

* il fegato che ho cucinato io era di maiale, ma potete usare anche fegatini di pollo .
** non ho aggiunto le carote
*** ho aggiunto il succo di una arancia

- il fegato lavato e pulito da eventuali pellicine o nervature e tagliato a cubetti lo mettiamo in una padella con olio o burro e cipolla ;
- lo facciamo rosolare e aggiungiamo il succo di arancia e piano piano anche l'acqua quanto basta, con un mestolo quando evapora aggiungiamo altra fino quando il fegato sarà cotto;
- una volta cotto il fegato aggiungiamo sale e pepe e lo frulliamo.
- la crema ottenuta la stendiamo su un pezzo di carta da forno unta in un rettangolo alt/grosso di 5-6 mm
- ho spalmato il burro con il coltello  su una pellicola trasparente e lo lasciato nel freezer fino quando è diventato abbastanza duro. Ho rigirato il burro sopra il paté di fegato ( anche questo è stato nel frigo frattempo) e ho tolto la pellicola, ho girato il paté usando la carta da forno e ha risultato una bella girella di paté di fegato con del burro
- l'ho lasciato nel frigo per un paio di ore prima di servire sul pane tostato caldo


in romana :


ingrediente:

aproape 1 kg ficat de vitel sau miel *
3 linguri de ulei sau unt pt prajit
1 ceapa mare tocata marunt
2 morcovi fierti (curatati)**
sare
piper
aproape 170g unt cremos
apa fierbinte cit e nevoie ca sa se coaca ficatul ***

* ficatul pe care l-am folosit eu era de porc ,  puteti folosi chiar si ficatei de pui 
** nu am pus morcovii
*** am adaugat zeama unei portocale mari

- ficatul spalat si curatat de eventualele pielite sau nervuri lam taiat cuburi si l-am pus la prajit cu untul sau uleiul cum vreti voi si ceapa tocata marunt ;
- cind s-a calit adaugam zeama de portocala si apoi aopa incet incet cu polonicul cit e nevoie ca sa se coaca ficatul inabusit (nu sa se fiarba) cind apa scade mai adaugm alta;
- o data copt ficatul adaugam sare si piper si il mixam in robot sau il dam prin masina de tocat;
- pasta obtinuta o intindem pe o bucata de hirtie de copt unsa cu ulei sau unt intr-un dreptunghi cu grosimea de 5-6 mm ;
-  am intins untul cu cutitul  pe o bucata de foaie transparenta e plastic /celofan cu aceleasi dimensiuni ca si dreptunghiul de ficat, foaia unsa cu unt am lasat-o in congelator pina s-a intarit in timp ce si foaia de hirtie cu pate-ul a stat in frigider . Am rasturnat untul intarit peste pateu si am dezlipit foaia de plastic  apoi am rulat pateul cu untul ajutindu-ma de hirtia de copt obtinind o rulada in doua culori;
- am lasat rulada in frigider invelita in hirtie citeva ore inainte sa o servesc pe piine prajita