domenica 16 marzo 2008

Focaccia arrotolata con ripieno verde e bianco - Placinta rulata cu umplutura verde si alba

ripieno verde:

cicoria lessata in acqua bollente salata per 15 minuti, saltata in padella con un filo d'olio, un spicchio d'aglio, filetti di acciughe. Tolto l'aglio e frullato tutto. Aggiungiamo ricotta , sale e pepe e olive nere snocciolate e tagliate a fette.

ripieno bianco :

carne di pollo lessa e tagliata a cubetti, aggiungiamo ricotta, sale, pepe e grana e olive nere snocciolate e tagliate a fette.


per l'impasto:

- 50-70 g burro alla temperatura della stanza
- cca 250 ml acqua tiepida
-1 bustina di lievito instante ( paneangeli)
- sale
- 2 cucchiai olio
- 1 cucchiaio aceto ( di vino bianco, di mele, di miele)
- cca 500 gr farina OO

mettiamo in una ciotola la farina, in mezzo l'acqua con il lievito sciolto, l'olio, l'aceto e alla fine il sale. Amalgamiamo per bene per otenere un imapsto liscio. Lasciamo a riposare sotto una ciotola calda e coperto con un strofinaccio
Dopo un paio di minuti si abbiamo usato lievito instante o dopo 20-30 minuti se abbiamo usato lievito frecsco dividiamo l'imapsto in 4. Ogni pezzo lo stendiamo con il mattarello fino alla misura di un piatto per dolci, imburriamo o spennelliamo con olio un disco di pasta , mettiamo sopra un secondo disco e stendiamo con il mattarello fino quando otteniamo una sfoglia molto sottile . Lo stesso per gli altri due dischi di pasta .

La prima sfoglia sarà riempita con il ripieno verde e l'altra con il ripieno bianco, arrotolate e adaggiate sulla carta da forno nella teglia , spennellate con burro fusso o con uovo sbattuto con un filo di latte e infornate a 200-220 °C fino quando diventano dorate.



in romana:


umplutura verde:
frunze de cicoare ( sau pt cine nu are sau nu ii place poate folosi: spanac, stevie, urzici ...) oparite in apa clociotita timp de 15 minute, apoi calite in putin ulei cu un catel de usturoi, un filet de hamsie sarata ( se poate si fara ) , scoatem catelul de usturoi si il aruncam si mixam in robot cicoarea... adaugam apoi urda proaspata, sare, piper si masline negre fara simburi si taiate felii.

umplutura alba:

carne de pui fiarta si taiata cubulete adaugam urda proaspata , sare, piper brinza grana sau parmezan sau orice cascaval ras si masline negre fara simburi taiate felii

pt.foi:
-50-70 g unt la temperatura camerei
-o cana de apa calduta cca 250 g
-un plic de drojdie instant (sau drojdie proaspata cam un cubulet sau cat o nuca)
-sare
-2 linguri ulei
-o lingura otet
-cca 500 g faina
Se pune faina intr-un castron.Se face o gaura in mijloc se toarna apa calduta, drojdia dizolvata in putin apa calduta, uleiul un praf de sare si otetul. Se amesteca si se framanta pana obtinem un aluat elastic.
Lasam sub un castron cald ( sau o cratita cu fundul in sus) si acoperite cu o cirpa de bucatarie citeva minute dc am folosit drojdia instant sau 30 minute dc am folosit drojdia proaspata.
Impartim aluatul in 4 parti, intindem fiecare bucata cu sucitorul la dimensiunea unor farfurii de desert. Ungem o foaie cu unt sau ulei si adaugam celalalt disc ... asa una peste alta le intindem cu sucitorul pina obtinem o foaie subtire de tot .. L fel facem si pt celelalte doua discuri..
Prima foaie o umplem cu umplutura alba si cealalta cu verde. Punem rulourile pe tava cu hirtie de copt si le ungem cu unt topit sau cu ou batut cu putin lapte. Punem la cuptor la 200-220° C pina cind devin aurii .