domenica 24 febbraio 2008

Lo Scrigno di Venere ( L'orgolio di Bologna ) - Scrinul lui Venus





la ricetta originale qui ( quella del ristorante al Cantunzein) :
e qui dove l'ho trovata cookaround forum


per la sfoglia verde :
240 gr farina OO
40 gr spinaci cotti
1 uovo
impastare e tagliare tagliatelle strette

per la sfoglia bianca:
200 gr farina 00
2 uova
impastare e tagliare dei riquadri che misurino 12 cm per lato

preparare un ragù alla bolognese con :
400 gr carne cruda
sedano, cipolla, carota, sale e pepe, pomodori

prepariamo anche una besciamella con:
farina, burro e panna fresca
in quale aggiungiamo dadini di prosciutto crudo


Cuocere i riquadrati di sfoglia bianca, asciugarli con un tovagliolo, cuocere le tagliatelle al dente e tirarle con una parte di panna e prosciutto e con il ragù.
Prendiamo i riquadri di sfoglia e gli mettiamo nel coccio unto di burro, sopra versiamo le tagliatelle verdi con il sugo, mettiamo dadini di crudo, chiudiamo le punte della sfoglia bianca verso il centro e sopra versiamo il resto di besciamella e il parmigiano.
Inforniamo per 10-12 minuti.



in romana :

Impreuna cu reteta originala din pagina de ziar era si fotografia proprietarului restaurantului boloniez "al Cantunzein " ( coltzishorul in traducere, denumirea este in dialect boloniez si se referea la amplasarea restaurantului intr-un colt al unul palat in apropierea operei "Teatro Comunale" aproape de zona universitatii ) alaturi de o masa plina cu acest fel de mincare.

pt foaia verde:
200 gr faina OO
40 gr spanac fiert si scurs apoi tocat marunt
1 ou se intinde o foaie din care se taie tagliatelle

pentru foaia alba :
240 gr faina OO
2 oua
se intinde o foaie din care se taie patrate cu latura de 12 cm

ragu':
400 gr carne tocata, ceapa, morcov, telina ( tulpina), rosii, sare si piper care se lasa la fiert la foc ff mic pina scade mult, nu tb sa fie lichid.

prosciutto crud cubulete ( le-am amestecat in ragu' la sfirsit )

besciamel : unt, faina, smintina prospata

parmezan ras care este presarat la final deasupra trufa rasa ( tartufo)




Am inceput prin prepararea ragu'-ului caci este cel care ia cel mai mult timp: morcove tocat marunt, telina la fel, ar fii tb ceapa putina dar eu nu am pus am lasat totul cu 1 lingura de ulei si un praf de sare sa se inabuse bine , am adaugat carnea si am lasat-o sa se albeasca usor, apoi am adaugat rosiile ( suc de rosii cu pulpa) si am lasat sa fiarba la foc mic pina cind a scazut. La sfirsit am pus piper si am stins focul. Am facut sosul besciamel ( beshamel) din 1 lingurita de faina, una de unt si smintina proaspata cit a fost nevoie ( cca o cana) ca sa lege sosul. La sfirsit am adaugat nucsoara ar fii trebui tartufo ( trufa )


Am framintat si intins foaia verde apoi pe cea alba si am taiat tagliatelle pe care le-am infainat bine si le-am lasat pina cind am intins foaia alba si am taiat-o in patrate . Ambele foi tb intinse subtiri. Eu le-am intins cu sucitorul. In oala am pus apa cu sare si o picatura de ulei si am oparit foile albe ca pt lasagna doar le-am aruncat in apa si le-am scos imediat, le-am trecut in alt castron cu apa rece si de aici pe un servet de pinza unde le-am uscat. Am uns cu unt vasul ( am folosit capacul de la vasul de Jena ), am pus 4 patrate de foaie alba lasind colturile in exterior. Am oparit si tagliatellele verzi in apa si le-am scos imediat din apa, le-am scurs bine si le-am unit ragu'ul si cu besciamelul Le-am varsat peste foile albe. Am presarat parmezan ras, si am uitat sa pun usor colturile deasupra 

la cuptor pt 10 minute la foc mare. Apoi am lasat sa se raceasca alte 5-10 minute.