giovedì 23 marzo 2006

La mia Sacher


Per la torta: 
3 cucchiai di farina,
100 gr di cioccolato fondente,
1/2 tazza di burro,
1/2 tazza di zucchero,
5 uova buccia di un limone . 

infornato a 165°C per 40 minuti. Tagliato in due, la parte inferiore farcita con 3/4 della marmellata e coperta con l'altra metà della torta, spennellata con la restante marmellata e poi versata la glassa.

Per la farcitura: marmellata di albicocche. 

Per la glassa di copertura: 
100 gr cioccolato fondente,
100 gr zucchero, 
15 ml olio di mais

   

 blat:
 1/2 ceasca de unt moale ( la temperatura camerei)
 1/2 ceasca de zahar 
100 gr ciocolata neagra 
5 oua 
coaja rasa de la 1 lamiie 
3 linguri cu faina 

umplutura: 
400 gr dulceata ( gem ) de caise 

glazura: 
100 gr ciocolata neagra 
100 gr unt 
15 gr ulei ( eu am folosit de porumb)

 Am batut spuma cele 5 albusuri cu mixerul. Separat am frecat ( tot cu mixerul) untul moale si zaharul pana a devenit o spuma alba. In acest timp pe foc la bain marie am pus la topit 100 gr ciocolata amara. Cind s-a topit am lasat-o sa se raceasca putin si am turnat-o peste untul frecat cu zaharul. Am amestecat din nou cu mixerul si am adaugat galbenusurile pe rind. Apoi albusurile spuma mestecind de sus in jos cu grija si la sfirsit de tot cele 3 linguri de faina trecute prin strecuratoare ca sa nu faca cocoloase. Forma de tort cea detasabila am uns-o cu unt si apoi cu faina si am turnat compozitia. Cuptorul era deja incalzit la foc mediu ( 165 grade C) si am pus la copt pt 40 minute. 
Blatul racit se taie in doua si se unge cu 3/4 din gemul de caise. Se aseaza celalalt blat peste si se unge deasupra cu restul de gem. 
Peste se toarna glazura : ciocolata amara se topeste la bain marie cu untul, cind e lichida jumatate se pune separat intr-un alt vas si se lasa la racit in timp ce cealalta jumatate se lasa in continuare in apa la 45 grade, cind prima jumatate s-a racit de tot se amesteca intre ele si se adauga uleiul care ii va da stralucire . Asta daca vreti sa aveti o glazura lucioasa si care sa ramina moale. Daca nu, turnati numai ciocolata topita la bain marie peste tortul uns cu gemul de caise si cind se va raci glazura va fi mai "dura/casanta". Eu am ornat tortul cu capsuni ca sa ii dea un aer de primavara. Se serveste cu sau fara frisca langa.